טעויות נפוצות בדרך לקריירה מוצלחת

אחד הדברים שחוסמים אותנו בדרך לקריירה מוצלחת זה תחושת תסכול שמגיעה מפער בין מה שאנחנו חושבים שצריך להיות לבין מה שקורה באמת.

בדרך כלל המקור למחשבת "הצריך" שלנו זה פרדיגמות שנרכשו במהלך החיים.

אני רוצה לדבר על כמה מהפרדיגמות שהפריעו לי בקריירה ורק לאחר שהתגברתי עליהן הצלחתי לפרוץ את הגבולות. אני לא עשיתי את זה לבד, המאמנת המדהימה והמקצועית Iyrit Alexenberg ליוותה אותי בתהליך שלי.

  1. פרדיגמה – אם אני לא אפתח קריירה, אז אני לא אגשים את עצמי.

הגלגל שבתמונה מחלק את החיים לתחומיים מרכזיים, כאשר קריירה זה אחד מהם. תחושות האושר, ההצלחה וההגשמה בנויים על הגשמה בכל אחד מהתחומים במפת החיים. פעם האמנתי שרק קריירה תגשים אותי, השקעתי המון בקריירה, התקדמתי, אבל הייתי מאוכזבת מכיוון שהקריירה לא הייתה מסוגלת לספק לי את המצופה ממנה.

  1. פרדיגמה – אם אני אתקדם בקריירה, אז המצב הכלכלי שלי ישתפר.

גיליתי שזה לא בהכרח נכון מהרבה סיבות: החלטות כלכליות, הרגלים, הכנסות נוספת ועוד. רק כאשר הבנתי שכסף זה פלח נפרד בחיים הצלחתי לשפר את שניהם.

  1. פרדיגמה – אם אני אעשה מעבר, אז יקדמו אותי.

גם זה לא היה נכון. כדי להתקדם צריכים להתקיים תנאים הבאים :הזדמנות (משרה פנויה), מיומנויות, התאמה לתפקיד ורצון של העובד. עם הניסיון גליתי ששעות נוספות לא נכללים בתנאים שפרטתי. עבודה במתכונת של "אקסטרה" שחקה אותי והביאה לעודף ציפיות ומירמור.

  1. פרדיגמה – אם מעריכים אותי, אז זה חייב לבוא לידי ביטוי בשכר שלי .

שכר של עובד מושפע מכמה דברים: שכר בשוק בתפקיד מקביל, פוטנציאל של העובד לעזוב, מגזר אליו העסק שייך, עד כמה קל להחליף את העובד, פוליטיקה ועוד שורה ארוכה של דברים שהערכה של העובד לא בין הדברים הראשונים ברשימה.

  1. פרדיגמה -אם אני אמלא את כל הדרישות ורצונות של מנהלים שלי, אז הם יעריכו אותי.

בזכות הפרדיגמה הגעתי לעומס יתר, איכות העבודה ירדה וכתוצאה מכך חלה ההתעוררות בהערכה עצמית שלי. רק תרגול בלומר לא, ניהול זמן וסינון משימות החזירו את שליטה לחיי.

לכל אחד יש את הפרדיגמות שלו, מיומנות להתבונן בפרדיגמות, להחליף פרדיגמות מעקבות למקדמות, זה מרכיב חשוב מאוד כדי לבצע שינוי עמוק ואמתי בהתנהגות שלנו וכתוצאה לשינוי בקריירה ובחיים בכלל.

אשמח לענות כל שאלה וללוות אתכם בדך להצלחה.

שלחו הודעה

    lirismanl@gmail.com      054-633-0267