איך לחפש פתרונות במקום בעיות ?

כל יום אנחנו שואלים את עצמנו מיליון שאלות. האם אני רוצה להחליף עבודה? מה כדאי לי ללמוד? אני רוצה להתקדם ולהרוויח יותר כסף, איך אני עושה את זה?
איזו אנחת רווחה אנחנו משמיעים כשסוף סוף הצלחנו למצוא את התשובה הנכונה עבורנו.
לצערי, הרבה פעמים אנחנו לא מקבלים תשובה ברורה או שהתשובות שאנחנו מקבלים לא מספקות לנו את המענה לצורך האמתי וזה מתסכל בין אם זה קורה בעבודה, במסגרת החברתית או ביחסים האישיים שלנו.
אבל למה לעזאזל אנחנו שואלים את השאלות האלו?
האם אני רוצה להחליף עבודה?
עבודה זה לא בגד, לא נעליים, זה לא משהו שעושים בשביל לרענן את השגרה, הרי שאם נחליף עבודה בעוד מספר שבועות שוב נמצא את עצמנו בשגרה. אז מה השאלות שאנחנו צריכים לשאול כדי לקבל תשובות מקדמות?
להלן מספר כלים פשוטים כדי לנסח שאלות ברורות ומועילות.
1. ניסוח שאלה ישירה – צריך לשאול את עצמנו מהי המטרה הסופית שלי? מה אני רוצה לקבל?.
2. ניסוח שאלה פשוטה ויישומית – צריך לחלק ולתעדף מה יותר חשוב! שאלה עם מספר מרכיבים, פשוט מפרידים למספר שאלות. לדוגמה איך אני מוצא עבודה בה אני אתקדם וארוויח יותר כסף? יהיה יותר קל למצוא את התשובה אם נשאל בסדר הנכון לנו פעם על כסף ופעם על קידום . תתארו לעצמכם רכבת שנוסעת על המסילה, יש את הקטר ואחריו יש את יתר הקרונות. אם לא נדע לסדר בראש דבר אחרי דבר, פשוט נתקע.
.3 תפנה את השאלה לגורם הרלוונטי. אם נשאל נהג מונית על מצב חברות בורסאיות בשווקים העולמיים סביר להניח נקבל תשובות, אבל לא אלה שחיפשנו. להבדיל, שאלת התמצאות ברחובות העיר לא נפנה ליועץ ההשקעות שלנו. כמו כן צריך לזכור שעודף אינפורמציה מבלבל, מסית ואפילו מפריע להתקדם.
חשוב לזכור שבהרבה מהמקרים כל אחד לעצמו מהווה גורם מומחה. רק אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, מה אנחנו צריכים, מה עושה לנו טוב, מה היכולות שלנו ולכן לרב השאלות נוכל למצוא את התשובות אצלנו.
כאשר אני מנסח את השאלה נכון אני נותן הזדמנות ליקום (לרוב כאמור, זה המוח שלי, לפעמים בן/בת הזוג, האנשים שמסביבי) להחזיר לי תשובה נכונה, לפעמים זה דורש סבלנות, צריך לשאול, לדייק, לשאול שוב. אבל כאשר הרגע מגיע זה בא יחד עם אותה אנחת רווחה שאנחנו כל כך אוהבים והופ הפאזל הושלם ובראש יש שקט.

בתהליך אימון שאלת שאלות זה השם המשחק. שאלת שאלות נכונות משנה את החיים.
אשמח לעזור…

שלחו הודעה

    lirismanl@gmail.com      054-633-0267